Вуглеводневий спад почнеться через кілька років

Відро з нафтою.

До заходу нафтової ери залишилося 5 років, прогнозують аналітики Bank of America Merrill Lynch. Постійно зростаючий на протязі більше 100 років попит на нафту закінчиться на початку 2020-х років.

Транспорт на солярці та бензині, на який припадає 57% світового споживання нафти, почне поступатися місцем електромобілям. Через тридцять років вони повністю витіснять машини з двигунами внутрішнього згоряння.

За оцінкою Bank of America Merrill Lynch, точка, в якій розвиток ринку електротранспорту прискориться до експоненціального, настане на початку наступного десятиліття – в 2022-2023 роках в Європі, в 2024-му – в Китаї і США. До цього моменту 12% всіх легкових автомобілів вже будуть електричними. До 2030-го частка електромобілів складатиме до 34%, а до 2050-го сягне 90%. При цьому легкових машин тільки з двигунами внутрішнього згоряння не залишиться зовсім. Решта 10% ринку будуть займати гібриди, що поєднують як ДВС, так і електротягу.

Ключем до розвитку електротранспорту повинне стати зниження вартості акумуляторів та збільшення їх ємності і, як наслідок, збільшення дальності пробігу без підзарядки. Одночасно різко впаде ціна силової установки – зараз вона становить в середньому $ 16,3 тисячі, а до 2030-го не перевищуватиме 6,3 тисячі, вважають в BofA.

Рушієм розвитку електротранспорту стануть держсубсидії і урядові програми, до яких приєднався і Китай. Останній поставив за мету до 2030-го року перевести мінімум половину транспорту на електричну тягу. Тільки за січень-вересень 2017 року в КНР продаж електромобілів збільшився на 97%, повідомила Китайська асоціація пасажирських автомобілів (CPCA).

У Парижі автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння планують заборонити з 2030 року, у Великобританії з 2040 року.

В результаті нафта повторить долю вугілля і деревини (пелети – сучасне деревне паливо) в світовому енергобалансі, заявив 9 жовтня голова Ощадбанку РФ Герман Греф. Він нагадав, що в період з 1850 по 1895 рік частка дерева в паливі знизилася з 90% до 33%, в період з 1910 по 1955 рік частка вугілля в паливі скоротилася з 77% до 28%. За прогнозом МВФ, нафта в 2040 році коштуватиме $ 15, якщо оцінювати її з урахуванням накопиченої інфляції. “Це не те, що може влаштувати нашу країну. Решта 20-25 років до цієї перспективи – це дуже маленький термін”, – сказав Греф.

А яке місце України в світовому тренді переходу від вуглецевих енергоносіїв до сонячної, вітрової енергії та інших альтернативних джерел? Аналітики Bank of America Merrill Lynch, на жаль, замовчують. 18 жовтня 2017 року на Миколаївщині запущена найпотужніша в Україні вітроенергетична установка потужністю 3,2 МВт. 26 жовтня на Львівщині в Яворорівському районі запущена сонячна електростанція потужністю 20 МВт. Є ріст і по встановленню сонячних електростанцій власниками приватних будинків.

Залишити коментар