В рамках дослідницького проекту німецький технологічний концерн TÜV Rheinland досліджує можливість використання сонячних батарей для живлення тягових мереж залізниць.
Сонячні електростанції, що є частиною транспортної інфраструктури, є новинкою. Раніше повідомлялося, наприклад, про фотоелектричні шумові бар’єри, СЕС вздовж і над автомагістралями. Але такі проекти не завжди економічно доцільні і не обов’язково ведуть до беззастережного успіху, оскільки розробники часто не беруть до уваги всі технічні та юридичні особливості.
Саме тому Німецький центр досліджень залізничного транспорту (DZSF) Федерального управління залізниць Німеччини доручив TÜV Rheinland вивчити потенціал таких фотоелектричних програм у цій галузі в рамках 14-місячного дослідження. Міждисциплінарна група фахівців із залізниці та сонячної енергії вивчить, які фотоелектричні додатки сумісні із залізничною інфраструктурою, зокрема у питаннях подачі сонячної енергії безпосередньо у рейкові ланцюги. Крім того, слід визначити, наскільки сонячні панелі можуть збільшити частку відновлюваних джерел енергії у тяговому струмі.
” Якщо існує можливість генерувати енергію по широко розгалуженій мережі тягового електропостачання та подавати її безпосередньо, тим самим більш ефективно використовуючи існуючу інфраструктуру та скорочуючи втрати енергії за рахунок багаторазового перетворення та транспортування, залізничний вид транспорту може ще більше знизити викиди парникових газів “, – пояснив Юрген. ван дер Веєм, експерт із залізничних технологій у TÜV Rheinland.
Німецькі інженери кажуть, що існують різні варіанти інтеграції сонячних панелей у залізниці: це можуть бути дорожні полотна, шумозахисні екрани і т. д. Основна проблема полягає в подачі сонячної енергії, що виробляється безпосередньо в однофазну 15-кіловольтну мережу.
TÜV Rheinland реалізовуватиме проект за трьома напрямками. По-перше, планується вивчити ринковий потенціал такого рішення, оцінити всі технічні аспекти та компоненти для прямого введення до мережі тягового струму та проаналізувати існуючі кейси.
На другому етапі німецький інститут має намір визначити області у залізничній інфраструктурі в Німеччині, які можуть бути використані для таких програм, а також можливий потенціал вироблення енергії. Для цього він спиратиметься на бази даних залізничного оператора Deutsche Bahn, а також на карти інсоляції. Водночас розглядатиметься не лише пряма подача в мережу тягового струму, а й живлення внутрішніх споживачів у залізничному секторі, які знаходяться близько до точки генерації.
На третьому етапі проекту експерти TÜV Rheinland встановлять основні вимоги до фотоелектричних установок, підключених до тягової мережі. У цьому контексті будуть надані конкретні рекомендації щодо необхідних коригування залізничних правил для інтеграції фотоелектричних систем у залізничну інфраструктуру з урахуванням прямого підключення. Також будуть виявлені можливі перешкоди та обмеження для впровадження цієї технології та, відповідно, розроблено рекомендації щодо їх усунення.