Електромобіль – це не просто «засіб пересування», це – потужна акумуляторна батарея на колесах. Електричні авто розглядаються в якості одного з елементів енергетичної системи майбутнього, одного з видів систем накопичення енергії. TESLA не виключення.
Для того, щоб автомобіль міг не тільки заряджатися, а й віддавати електроенергію, потрібні деякі зміни в електричній архітектурі машини, додаткові технічні пристрої.
Все це називається концепцією або технологією «автомобіль-мережа» (англ. – vehicle-to-grid, V2G).
Раніше Tesla негативно ставилася до концепції «з економічних міркувань». Однак сьогодні, за повідомленням ряду ЗМІ, Тесла тихо, що називається в робочому порядку, інтегрувала технологію в електричну архітектуру своєї Model 3, зробивши можливою «двосторонню зарядку». Це виявив інженер Марко Гаксіола, який вивчав Model 3 «зсередини», повністю розбираючи її.
У Моделі 3 використовується стандарт штекерів CCS2, а не CHAdeMO, який вже підтримує V2G і використовується Nissan Leaf в Японії. Замість використання зовнішнього перетворювача, такого як в стандарті CHAdeMO, Tesla використовує внутрішній перетворювач, інвертор, вбудований в бортовий зарядний пристрій. Тобто постійний струм від батареї перетворюється на змінний «всередині» машини і може відводитися за допомогою стандартного роз’єму типу 1 або типу 2:
Це збільшує витрати автовиробника, але різко знижує вартість V2G для кінцевого користувача.
«На додаток до цього двонаправлена конструкція повторюється 3 рази на одній і тій же платі на зарядному пристрої Моделі 3. Ще один приклад конструкції, яка забезпечує робочий процес, навіть якщо одна з ланцюгів виходить з ладу. Крім того, це трифазне виконання, тому його можна використовувати по всьому світу », – наголошується в матеріалі Electrek, який, по-моєму, перший написав про подію.
Нова функція поки не працює, але Тесла може активувати її в будь-якому момент просто за допомогою оновлення бортового програмного забезпечення.
Подія досить важливе, оскільки Тесла – лідер з продажу електромобілів і, багато в чому, законодавець мод. Можливо, ми побачимо прискорення процесів інтеграції електромобілів в енергетичне господарство і нові бізнес-моделі навколо концепції «автомобіль-мережа».