Аналітики Bloomberg NEF доповідають про подолання позначки в $100 за кВт*год.
«Вперше ціни на батареї впали нижче $100/кВт*год. Це сталося для електробусів в Китаї. Хоча це найнижча із заявлених цін, середня вартість об’ємного ваги для китайських електробусів виявилася трохи вище — $105/кВт*год.
Ціни на літій-іонні батареї, які становили $1100 за кВт*год в 2010 році і впали до кінця 2020 на 89%. До 2023 року середня вартість акумулятора наблизиться до $100/кВт*год. Крім того, як повідомляє Bloomberg NEF, вперше в історії вартість батарей для електричного транспорту впала нижче психологічно важливої позначки в $100 за кВт*год. Поки тільки для електробусів в Китаї, але ніхто не сумнівається, що вартість батарей швидко впаде і для всіх типів електротранспорту.
В індустрії автопрому вважається, що привабливість електромобілів для масового користувача різко зросте, і вони почнуть швидко витісняти з ринку машини на ДВС коли ціна на акумулятори для EV знизитися хоча б до $100 за кВт*год. Поки цього немає: так, вартість батареї в Tesla Model S досягла $150/кВт*год. Це означає, що акумулятор ємністю 100 кВт*год обходиться в $15 000.
За словами Джеймса Фріта, головного автора доповіді, це історичний момент, оскільки лише через кілька років — у 2023 — середня вартість акумуляторів в автоіндустрії опуститься нижче $100/кВт*год. Більше того, аналіз показує, що навіть якщо ціни на сировину повернуться до рівня 2018 року, досягнення цієї важливої позначки буде відкладено тільки на два роки, але не викличе ніяких потрясінь для галузі, яка стала вкрай стійкою до змін цін на матеріали.
Слід підкреслити, що китайські автобуси часто використовують літій-залізо-фосфатний підвид літій-іонного акумулятора, який нещодавно став проникати і в легкові електромобілі. Приміром, Tesla нещодавно перейшла на такі акумулятори для своєї Model 3 Range Plus, які випускають на шанхайській фабриці.
Навесні великий китайський автовиробник BYD повідомив про розробку стабільних, менш схильних до займання і більш довговічних літій-іонних акумуляторів з катодом з літію, заліза і фосфату. Нова батарея того ж розміру тепер може забезпечити запас ходу до 600 км замість 400 км.