Перші поїзди на водні вийдуть на лінії регіонів Франції в 2025 році

Чотири французьких регіони підписали контракт на закупівлю у машинобудівній компанії Alstom перших 12 поїздів, які працюють на водневих паливних елементах.

Ці нові поїзди почнуть працювати на залізницях Франції в 2025 році. Нову проривну і екологічну технологію концерн Alstom вже випробував в Німеччині, де водневі поїзди курсують з 2018 року. Свою розробку французький концерн називає першим в світі поїздом на водні.

Про контракт на закупівлю 12 «водневих» пасажирських поїздів для чотирьох регіонів Франції було оголошено 8 квітня. Використовувати нові технології на своїх лініях зважилися регіони Овернь-Рона-Альпи, Бургундія – Франш-Конте, Гранд Ест і Окситанія. Загальна сума контракту – 190 млн євро.

Випробування перших поїздів на водневих паливних елементах почнуться на залізничних лініях Франції в 2023 році, а з 2025 року нові експреси почнуть перевозити пасажирів. Регіони замовили у Alstom 12 потягів по чотири вагони, в кожному поїзді близько 220 сидячих місць. Водневі поїзда працюватимуть на лініях регіональних експресів TER (це місцеві лінії залізничного сполучення усередині регіонів).

Нові поїзди Alstom можуть працювати в двох режимах. З одного боку, це класичний електровоз, який працює від повітряної контактної мережі. Там же, де ділянки дороги не електрифіковані, склад буде рухатися на водневих паливних елементах, що перетворюють енергію водню в електричний струм. Запас водню, що знаходиться в спеціальній цистерні на даху, розрахований на 600 км шляху, зазначає Alstom. Поїзд оснащений батареями, які накопичують надлишки електроенергії, яку виробляє водневий паливний елемент.

У компанії Alstom особливо підкреслюють нульовий рівень шкідливих викидів в атмосферу у розробленій моделі поїзда. У перспективі нові електро-водневі поїзда можуть замінити діючі у Франції регіональні експреси, які працюють на дизельному двигуні на неелектрифікованих ділянках доріг. Таких поїздів TER в країні налічується близько 1100. Національна компанія залізниць SNCF планує повністю припинити їх використання до 2035 року.

Alstom, французького виробника рухомого складу для залізниць, називають світовим лідером в розробці поїздів на водневих паливних елементах. Перший пасажирський потяг на водні – Coradia iLint – вийшов на лінії в Німеччині ще в 2018 році. У травні 2020 року Alstom повідомив про успішне завершення пілотного проекту використання двох поїздів на водні в Нижній Саксонії. Ця німецька земля замовила французам ще 14 поїздів. Підписано контракт на поставку 27 пасажирських експресів для земель Гессен і Рейнланд-Пфальц. У вересні 2020 року в рамках пілотного проекту перший водневий поїзд Alstom запустив в Австрії.

France-presse відзначає, що для Німеччини Alstom випускає поїзда, що працюють тільки в одному режимі – на водневому паливі. Для французьких доріг призначені «гібридні» моделі (електровоз + водень). Все необхідне обладнання для оснащення поїздів водневими паливними елементами випускає завод Alstom, розташований в південному місті Тарб, у французьких Піренеях. Самі експреси типового проекту Coradia планують випускати для Франції на заводі в Ельзасі.

До речі, в Великобританії активно рухаються до повного водневого опалення.

Джерело

Leave a Reply