Перший літак на рідкому водні

Команда студентів з Нідерландів взялася за вирішення проблеми рідкого водневого палива для авіації дальньої дії. Вони розробили «перший в світі літак на рідких водневих елементах» і представили прототип в масштабі 1: 3.

Літак на рідкому водні.

Перший його політ запланований на липень цього року. За розрахунками, літак зможе долати 500 км, витрачаючи на такий переліт 1 кг рідкого водню. Повнорозмірна версія буде літати вже на 2 тис. км, витрачаючи всього 10 кг водню.

Газоподібний водень має підвищену щільність енергії в порівнянні з літієвими батареями і міг би забезпечити перехід до чистої авіації малої і середньої дальності. Однак для дальньої авіації – в більшій мірі відповідальною за емісію вуглекислого газу в цьому виді транспорту – такий спосіб не спрацює. Для трансконтинентальних перельотів в якості палива потрібно рідкий водень.

Рідководневі системи здатні акумулювати в три рази більше енергії на масу, ніж газоподібні. Іншими словами, великі лайнери на рідкому водні могли б літати на більш великі відстані, ніж ті, які спалюють викопне паливо. Підступ в тому, що у рідкого водню погана щільність на обсяг, так що доводиться відводити більше місця для палива в літаку, що збільшує аеродинамічний опір.

Майбутні інженери з Делфтського технічного університету збираються оснастити водневою силовою установкою двомісний електричний планер e-Genius, розроблений колегами з Німеччини. Прототип отримав назву Phoenix, розповідає New Atlas. У нього буде бак з 10 кг рідкого водню, який забезпечить дальність польоту 2000 км або 10 годин.

Зменшена в три рази копія скромніша: розмах крил 5,7 м, маса 50 кг, вакуумний бак на 1 кг палива, якого вистачає на 500 км. Водень зберігається при температурі -253 ° C і зігрівається до нуля градусів за допомогою «складної системи трубок», перш ніж пройти через 1,5-кВт паливний елемент, щоб зарядити буферну батарею, яка живить електричний пропелер в хвості літака.

Команда AeroDelft намір підняти «Фенікса» в повітря в липні – спочатку на акумуляторі, потім на газоподібному водні і лише потім на рідкому.

Повнорозмірний «Фенікс» теж в процесі складання, його покажуть влітку, а полетить він на газоподібному паливі в 2022 році. Перший політ на рідкому водні намічений на 2024-й.

Інженери поки не думають над комерціалізацією свого проекту, але будуть раді обговорити варіанти з зацікавленими особами.

Leave a Reply